කරයිකල් අම්මියාර්ගේ කතාව….
කරිකල් අම්මෙයාර් ගේ ජීවන සටහනේ ඇති එකම ප්රභවය වන්නේ සෙකිලාර්හි පෙරියා පුරාණයයි “කරෙයික්කල්” යනු දකුණු ඉන්දියාවේ තමිල්නාඩුවේ සමුද්රීය වෙළඳ නගරයකි. පුරාවෘත්තයන්ට අනුව කරයිකල් අම්මියාර්, වෙළඳ පවුලක උපත ලැබුවේ පුනිතාවතියාර් යනුවෙනි. ඇය විවාහ වූයේ නාගපට්ටිනම්හි ධනවත් වෙළෙන්දෙකු වන පරමදත්තන් සමඟ ය..
දිනක් පරමදත්තන් සිය දහවල් ආහාරය සඳහා අඹ දෙකක් ගෙදර යැව්වා නමුත් කෑමට පෙර ශිව යෝගියෙකු දානය සෙවීම සඳහා නිවස ඉදිරිපිට පෙනී සිටි අතර, එබැවින් පුනිවතාවියර් ඔහුට එක් අඹක් ලබා දී අනෙක සැමියා වෙනුවෙන් තබා ගත්තේය. දහවල් කාලයේදී පරමදත්තන් දහවල් ආහාරය සඳහා පැමිණි අතර ආහාර ගැනීමෙන් පසු ඔහුට ඉතිරි අඹ පූනිටාවතියාර් විසින් පිරිනමන ලදී පරමදත්තන් එය කා අවසන් කර අනෙක ඉල්ලා සිටියේය. ඒ වන විටත් එය ශිව යෝගියාට ලබා දී තිබීම නිසා පූනිටාවතියර් කලබල විය. ඇය ශිවගෙන් උදව් ඉල්ලා සිටි අතර අබිරහස් ලෙස ඇගේ අතේ අඹයක් දිස් විය. ඇය එය තම සැමියාට පිලිගැන්වූවාය. පරමාදත්තන් එය රස බැලූ විට දෙවන අඹය පළමු අඹයට වඩා රසවත් බව වටහා ගත්තේය. ඔහුට එය සැක සහිත වූ අතර එය ලැබුනේ කොහෙන්දැයි ඔහුගේ බිරිඳගෙන් විමසීය. පුනිත්තාවතියර් ඔහුට සම්පූර්ණ සත්යය පැවසූ නමුත් පරමදත්තන් ඇයව විශ්වාස නොකළ අතර පළමු වර ඇය කළ ආකාරයටම තවත් අඹයක් මවන ලෙස පුනිත්තාවතියාර්ට අභියෝග කළේය. ඇය නැවතත් ශිවියන්ට යාච්ඥා කළ අතර තවත් අඹයක් ඇගේ අත්ලෙහි දිස් විය. ඇය එය පරමදත්තන්ට දුන් නමුත්, එය එකවරම ඔහුගේ අතින් අතුරුදහන් විය. තම බිරිඳට ඇති දිව්යමය බලය අවබෝධ කර ගැනීමෙන්, පරමදත්තන් තම බිරිඳගේ රාජකාරියෙන් පුනිත්තාවතියාර් නිදහස් නොකර නිවසින් පිටව ගියේය.
පරමදත්තන් පාණ්ඩ්යා නගරයට ගොස් එහි පදිංචි විය. ඔහු තවත් කාන්තාවක් සමඟ විවාහ වී, දියණියක සිටින අතර, ඔහුගේ පළමු බිරිඳගේ නමත් සමග ඇයට පුනීටාවතී යන නම තැබීය. කිසිවක් නොදැන පනිටාවතියාර්, ඔහු නැවත පැමිණීමේ අපේක්ෂාවෙන් ඔහුගේ නිවස සහ ඇයගේ පෙනුම දිගටම පවත්වා ගෙන ගියේය. මේ අතර, පුනිටාවතියාර්ගේ ඥාතීන් ඇගේ සැමියා සිටින ස්ථානය දැනගෙන ඇයව එහි රැගෙන ගියා. ඇයගේ පැමිණීම අසා පරමදත්තන් තම දෙවන බිරිඳ සහ දරුවා සමඟ ඇය හමුවීමට ගියේය.
ඔහු පූනිටාවතියාර්ගේ පාමුල වැටී ඔහු ඇයව සැලකුවේ බිරිඳක් ලෙස නොව ඒ වෙනුවට දේවතාවියක් ලෙස බව හෙළි කළේය. පුනිටාවතියාර් ඔහුගේ තත්වය වටහාගෙන ඇයට තවදුරටත් අවශ්ය නොවන සුන්දරත්වය උදුරා ගන්නා ලෙස ශිවට යාච්ඥා කළේය. ඇගේ පැතුමට පිළිතුරු ලැබුණු අතර ඇගේ සිරුර විචිත්රවත් පෙනුමක් නැති වික්ෂිප්ත විරූපී ගැහැණියක බවට පරිවර්තනය විය.
පුරාවෘත්තයට අනුව, දෙවියන්ගේ ස්වර්ගීය වාසස්ථානය ඇගේ පාදවලින් අපවිත්ර නොකිරීමට ඇය දෑතින් හිමාලයට වන්දනා චාරිකාවක් කළාය. ඇගේ භක්තියෙන් පුදුමයට පත් වූ ශිව ඇයව “අම්මායි” (මව) ලෙස හැඳින්වූ අතර තිරුවාලන්කට්ටු හි ඔහුගේ නර්තනය නිරන්තරයෙන් දැකබලා ගැනීමට ඇයට ඉඩ ලබා දුන් අතර එහිදී ඇය සිය ආදරණීය සේවිකාව ලෙස ඇගේ මුළු ජීවිත කාලයම ගත කළාය.
සොයාගැනීම….
කරිකල් අම්මෙයාර්ගේ මෙම වාත්තු ලෝකඩ ප්රතිමාව 1960 ඔක්තෝබර් 26 වන දින තවත් හින්දු ප්රතිමා කිහිපයක් සමඟ පොලොන්නරුවේ පුරාණ නගර භූමියේ පිහිටි ශිව දේවාලේ අංක 5 හි සොයා ගන්නා ලදී
විශේෂාංග…
මෙම රූපය නිරූපණය කරන්නේ යමක් ගායනා කරන අතරම තලම් (අත්තාළම්) වාදනය කරන කාන්තාවකි. ඇය වාඩි වී සිටින ඉරියව්වෙහි සිටින අතර ඇගේ දෑතින් කෙටි කඹයක් හා සම්බන්ධ කුඩා අත්තාළම් යුගලයක් තබා ඇත. ඇගේ ඉහළ සිරුර නිරුවත් වන අතර පහළ සිරුර රෙදි වලින් ආවරණය වී ඇත. කන්, බෙල්ල, දකුණු අත සහ මැණික් කටුව දළ ආභරණවලින් සරසා ඇත. ඇය දකුණු දණහිස ඉහළට හා නැමී කකුලේ පාදය බිම තබා ඇත. වම් පාදය දණහිසෙන් නැමී තිරස් අතට බිම තබා ඇත. මෙම රූපය සෙන්ටිමීටර 28 ක් උසයි.
මෙම ප්රතිමාව බහුලව දක්නට නොලැබේ. කරිකල් අම්මෙයාර්ගේ ප්රතිමාව දකුණු ඉන්දියානු චෝළගේ ආගමික විශ්වාසයන්ගේ එකමුතුවක් සහ ස්වදේශික සිංහල ජනයාගේ ශිල්පීය නිපුණබව නියෝජනය කරන බව විද්වතුන් පෙන්වාදෙයි
මෙම ප්රතිමාව 11-12 වන සියවස්වලට අයත් බව විද්වතුන්ගේ අදහසයි ක්රි.ව. 1017 සිට පොලොන්නරුව දකුණු ඉන්දියානු චෝලයින්ගේ ආක්රමණයට ලක්විය.
ක්රි.ව. 1070 දී විජයබාහු රජු (ක්රි.ව. 1055-1110) විසින් නෙරපා හරින තෙක් චෝලයින් රට පාලනය කළහ. චෝළ යුගයේදී ශිව, විෂ්ණු වැනි හින්දු දෙවිවරුන්ට වන්දනාමාන කිරීම සඳහා බොහෝ කෝවිල් හා දේවස්ථාන ඉදිකරන ලද්දේ පොලොන්නරුවේය…
………..අන්තර්ජාල උපුටාගැණීමකි……..
උපුටා ගැනීම: දැනුම සොයන්න මේ පාරෙන් එන්න